|
|
|
| Motor cu ardere internă cu piston |
| |
|
| |
|
|
| |
Motor cu ardere internă cu piston
Motorul cu ardere internă este motorul care transformă energia chimică a combustibilului prin ardere, în interiorul motorului, în energie mecanică. Energia calorică, rezultată în camera de ardere, se transformă în mişcare mecanică rectilinie ciclică după care în mişcare de rotaţie uniformă, obţinută la arborele cotit.
Arderea combustibilului produce energie calorică în cilindrii motorului. Pentru obţinerea energiei calorice necesare se foloseşte combustibilul lichid ca: benzina, motorina sau gazul natural lichefiat. Oxigenul necesar arderii se obţine din aerul atmosferic. Combustibilul în amestec cu aerul se numeşte amestec carburant. Arderea amestecului carburant poartă denumirea de combustie. După viteza de propagare a arderii, arderea poate fi lentă sau rapidă. Dacă arderea rapidă se dezvoltă treptat în masa combustibilului, aceasta poartă denumirea de ardere rapidă progresivă, iar dacă se transmite şi se produce aproape instantaneu în toată masa amestecului carburant se numeşte explozie. Arderea poate fi iniţiată prin punerea în contact direct a amestecului carburant cu o sursă de căldură sau se poate produce aproape instantaneu în toată masa amestecului caz în care se numeşte detonaţie şi are un caracter exploziv.
Prin arderea carburanţilor rezultă diferite produse de ardere cu o temperatură de aproximativ 2000°C. Majoritatea acestor produse se prezintă sub formă gazoasă. La o ardere completă, adică dacă se asigură combustibilului o cantitate de oxigen dozată astfel încât să producă oxidarea integrală a elementelor componente (pentru arderea unui litru de benzină, este necesar oxigenul conţinut în aproximativ 10 metri cubi de aer). |
|
| |
|
|
| |
|
|
| In incinta unitatii puteti plati cu: |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|