|
|
|
|
|
Metode de testare
Din mai 2012, noi si toti producatorii de anvelope suntem obligati sa respectam legislatia privind etichetarea anvelopelor si sa furnizam date despre performanta anvelopelor noastre pe parcursul testelor. testele pe care le desfasuram sunt:
- autocertificate
- utilizeaza metode aprobate la nivel UE
- aplicate de autoritatile nationale locale de aplicare a legii
1. Testarea rezistentei la rulare.
Rezistenta la rulare este masurata prin montarea anvelopei pe un tambur cu diametru de doi metri si rularea acesteia cu o anumita sarcina si presiune.
Pentru a roti tamburul fara anvelopa, trebuie sa se aplice un anumit cuplu. In momentul in care anvelopa intra in contact cu tamburul, cuplul necesar rotirii tamburului trebuie sa fie marit.
Prin masurarea diferentei dintre cuplul tamburului fara anvelopa si cuplul marir in momentul in care anvelopa intra in contact cu tamburul, se poate obtine un coeficient de rezistenta la rulare (masurat in kg/t). Acest rezultat este utilizat pentru definirea clasei specifice pe eticheta.
2. Testarea aderentei pe teren umed.
Conform noii legislatii privind etichetarea anvelopelor, aderenta pe teren umed poate fi testata in unul dintre urmatoarele moduri:
- primul este testul de franare a vehiculului pe teren umed, care masoara performanta franarii in conditii de carosabil umed, prin franare de la 80km/h la 20km/h.
- cel de-al doilea este testul de patinare a remorcii, care masoara frictiunea dintre carosabil si anvelopa, efectuat la 65km/h.
Rezultatul final al ambelor teste furnizeaza un indice de aderenta pe teren umed (Wet Grip Index, WGI), care indica imbunatatirea procentajului in raport cu anvelopa de referinta.
3. Testarea emisiilor de zgomot.
Centrul pentru inovare al Goodyear Dunlop din Luxemburg gazduieste unele dintre cele mai avansate tehnologii pentru masurarea sunetului, inclusiv un laborator revolutionar care poate testa o larga varietate de zgomote interioare si exterioare.
Clasificarea anvelopelor in functie de zgomot, indicata pe noua eticheta pentru anvelope se bazeaza pe un test ISO de zgomot la trecere, prin care zgomotul este masurat in momentul in care automobilul trece pe langa doua microfoane pozitionate la 7,5m de linia mediana la o inaltime de 1,2m. |
|
|
|
|
|
|
|
In incinta unitatii puteti plati cu: |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|