Killtec, Scule Electrice, Scule de Mana, Accesorii pentru Scule, Magazin de Scule, Anvelope, Auto, Curatenie, Service Auto

scule Killtec              
 

Auto

 

Anvelope

 

Scule

 

Curatenie

UTILE
Prezentare
Despre Noi
Noutati Killtec
Contact
 
Recomanda Link-ul
Sesizeaza Eroare
PROMOTII
 
dolmar ms31
 
INFORMATII TEHNICE:
ROMBAT VA PREZINTA BATERIA EFB
Pentru conformare cu directivele europene privind protectia mediului, Rombat lanseaza bateria EFB(En ...
Citeste mai departe»
OFERTA MICHELIN IARNA 2012
"Pregateste-te din timp pentru o iarna in siguranta" Cumpara in perioada 15 septembrie - 15 octombr ...
Citeste mai departe»
makita elm 3300 makita plm 4101 dolmar et 100 dolmar ms31
 
  Programul electronic de stabilitate ESP
 Inapoi
 
programul electronic de stabilitate esp
Click pentru Marire!
Programul electronic de stabilitate ESP

Prezentare generala
Derapajul este principala cauza a accidentelor, in special a celor cu urmari grave. ESP sprijina conducatorii auto activ la manevrele periculoase cu risc de derapaj si pastreaza masina stabila pe traiectoria dorita.

Un obstacol neprevazut sau un blocaj pe sosea dupa o curba fara vizibilitate - ESP actioneaza instantaneu si pastreaza masina stabila, sub control in timpul manevrelor bruste de evitare.
O curba apreciata gresit, abordata cu viteza prea mare, autoturismul risca sa piarda controlul - ESP reactioneaza instantaneu si mentine masina stabila, sub control.

ESP = (ABS + ASR)2

Cea mai buna protectie la accidente este chiar evitarea acestora. Sistemele de securitate activa, ca Sistemul Anti-Blocare (ABS), Sistemul Anti-Patinare (ASR) sau Programul Electronic pentru Stabilitate (ESP) actioneaza inaintea unui potential accident.
ESP-ul actioneaza atunci cand situatia devine cu adevarat critica si evita pierderea controlului asupra masinii. ESP integreaza sistemele ABS si ASR si potenteaza avantajele acestora: sunt imbunatatite astfel nu doar dinamica longitudinala, ci si cea transversala a vehiculului fiind asigurata o stabilitate ridicata in orice situatie.Componente ESP

Principalele componente ale unui sistem ESP sunt:
1. Agregatul hidraulic si unitatea electronica de comanda;
2. Senzori de turatie ce monitorizeaza viteza de rotatie a fiecarei roti;
3. Senzorul unghiului de directie;
4. Senzor giroscopic si de accceleratie laterala;
5. Comunicatia cu sistemul de management al motorului.

Sistemul trebuie sa-l sustina pe conducatorul auto in cazul unor situatii dificile in deplasare (de exemplu la o virare brusca), sa contribuie la evitarea de suprareactii sau de stari de instabilitate ale autovehiculului. Totusi, ESP nu poate depasi legile fizice pentru ”a da mana libera” vitezomanilor.
Un mod de conducere responsabil, raportat la situatia de drum si de trafic, ramane in continuare sarcina principala a conducatorului auto.
Pentru a impiedica o derapare a unui vehicul, un sistem dinamic al masinii cum ar fi ESP trebuie sa fie capabil sa actioneze asupra franei in fractiuni de secunda. Presiunea este realizata de pompa hidraulica ABS. Pentru imbunatatirea debitului livrat de pompa, in special la temperaturi scazute, trebuie ca pompa, pe partea de admisie, sa aiba la dispozitie o presiune initiala suficient de mare.

Reglarea dinamicii de deplasare
O situatie critica se poate manifesta in doua feluri diferite de comportare a autovehiculului:
I. Autovehiculul are tendinta de subvirare;
II. Autovehiculul are tendinta de supravirare.

ESP poate sa contracareze atat efectul de supravirare, cat si efectul de subvirare. Pentru aceasta, este necesar sa se poata realiza o schimbare de directie fara interventie directa in sistemul de directie. Principiul de baza este acelasi ca si la vehiculele cu senile. Atunci cand un buldozer doreste sa efectueze o curba la stanga, senila din interiorul curbei este franata iar cea din exterior este accelerata. Pentru revenirea la directia initiala de deplasare senila care initial se afla in interiorul curbei se gaseste acum pe exteriorul ei si este accelerata iar cealalta senila este franata.
Constructie si functionare
Schema constructie ESP (vezi imaginea)
1.Unitate hidraulica cu calculator pentru ABS cu EDS/ASR/ESP.
2.Amplificator activ al fortei de franare cu senzor pentru presiunea de franare si intrerupator pentru eliberare.
3.Senzor acceleratie longitudinala (numai pentru Quattro-/Syncro/Haldex).
4.Senzor acceleratie transversala.
5.Senzor de giratie.
6.Intrerupator pentru ASR/ESP.
7.Senzor pentru unghiul de virare.
8.Interupator lumina frana.
9-12.Senzor de rotatie
13.Cablu diagnoza.
14.Lampa de control pentru sistemul de frana
15.Lampa de control pentru ABS.
16.Lampa de control pentru ASR/ESP.
17.Comportamentul soferului si al masinii.
18.Interventia in managementul motorului.
19.Interventia in managementul cutiei de viteze (numai pentru autovehicule cu c.v. automata).

Pentru masinile 4x4 este inclus de asemenea si un senzor de acceleratie longitudinala in circuit.

Rolul pompei hidraulice pentru reglarea dinamicii deplasarii este preluat aici de catre amplificatorul fortei de franare cu ajutorul unei bobine magnetice pentru presiunea de franare si un intrerupator pentru controlul franarii, situat in interiorul amplificatorului.

Senzorii de turatie furnizeaza permanent informatii referitoare la viteza de rotatie a fiecarei roti in parte. Senzorul unghiular al volanului este singurul sensor care trimite date calculatorului direct prin intermediul liniei CAN-Bus. Pe baza celor doua informatii, unitatea de control calculeaza directia de deplasare dorita si comportarea dorita in deplasarea masinii.

Senzorul de acceleratie laterala “anunta” calculatorul despre o eventuala derapare laterala, iar senzorul ratei de giratie despre o tendinta de rasucire a masinii. Cu aceste doua informatii unitatea de comanda determina starea reala a autovehiculului. Daca valoarea dorita difera de cea reala, ESP va determina modalitatea de reglare.
ESP va decide:
- care roata si cat de tare trebuie franata sau accelerata.
- daca momentul motor trebuie redus.
- daca, in situatia autovehiculelor echipate cu cutie automata, trebuie “actionat” calculatorul cutiei de viteze.
Apoi, pe baza datelor furnizate de senzori, sistemul verifica daca interventia sa a fost eficienta:
- Daca da, interventia ESP se incheie si comportamentul in deplasare al masinii este urmarit in continuare;
- Daca nu, ciclul de interventie al ESP se repeta.

In cazul in care are loc o interventie de reglare, aceasta este indicata conducatorului auto prin “clipirea” lampii de control ESP.
 
 
RecomandaRecomanda  
 
OFERTA LUNII
oferta scule makita
In incinta unitatii puteti plati cu:
Killtec VA MAI OFERA:
Scule
Echipamente de Curatat
Anvelope
Service Auto
NOUTATI Killtec
Piese originale reconditionate
STIATI CA? - Dupa multi kilometri de utilizare, cand Piesele Originale se uzeaza, inca mai pot of ...
Citeste mai departe»
Bateriile originale
Stiai că? Bateria (sau acumulatorul) este principala sursă de energie la pornirea motor ...
Citeste mai departe»
Filtre de praf si polen originale
Stiati ca? Filtru de praf si polen reduce patrunderea polenului si a prafului fin in interi ...
Citeste mai departe»
BANERE
service auto galati
Preturile si specificatiile tehnice de pe site-ul Killtec sunt informative, ele putand fi modificate fara preaviz.
Comenzile vor fi onorate in limita stocului disponibil. Comanda minima pentru livrarea la domiciliu este de 100 Lei.
La cererea clientului, produsele pot fi returnate in termen de maxim 10 zile de la data facturarii. In cazul in care returul este facut de o persoana juridica, firma Killtec va retine 15% din valoarea produsului, dar nu mai putin de 10 Lei coduri postale Harta Romaniei
Acest site nu contine cookies!
 
ANPC